שיווק מפה לאוזן הוא אחד המושגים העתיקים ביותר בעולם העסקים. האמת היא שהוא רלוונטי היום בדיוק כפי שהיה לפני עשרות שנים, אך כיום יש דרכים לשכלל את שיטת השיווק הזאת ולהרוויח לקוחות חדשים באמצעות רשת קשרים עסקיים שתמליץ עליכם מפה לאוזן.
כל עצמאי או בעל עסק משקיע חלק ניכר מכספו וזמנו בשיווק במטרה להביא לקוחות חדשים, ליצור עבודה ולהתפתח עסקית. החלום של רוב בעלי העסקים הללו הוא להגיע למצב בו ההשקעה שלהם תהיה קטנה ככל שניתן והלקוחות ימשיכו לזרום אליהם.
אחת הדרכים להגיע למצב שכזה היא באמצעות שיווק מפה לאוזן, כלומר שיווק בו לקוחות מגיעים לעסק שלכם בעקבות המלצה של חבר, קולגה, שכן, בן משפחה וכדומה. כלומר, אדם אחד שהמליץ לאדם אחר לפנות אליכם לגבי קבלת שירות או רכישת מוצר.
בעוד שבעבר שיטת השיווק של פה לאוזן הייתה מבוססת אך ורק על המעגל הקרוב של אותו בעל עסק ולכן היקף התרומה שלה היה יחסית מוגבל, הרי שכיום ניתן ליצור מעגלים רחבים יותר של ממליצים כאלו ולצמוח באופן קבוע בפעילות העסקית שלכם. הדרך המומלצת לכך היא בניית רשת קשרים עסקיים באמצעות קבוצות נטוורקינג.
איך יוצרים רשת קשרים עסקיים?
יש כמה דרכים ליצור שיווק מפה לאוזן באמצעות רשת קשרים עסקיים.
קבוצות נטוורקינג לעסקים הן הבסיס לפעילות שכזאת וכדאי לבקר ואף להצטרף בקביעות לקבוצה כזאת. בכל קבוצה עסקית שכזאת יש לרוב עד בעל מקצוע אחד מכל תחום והמפגשים מאפשרים ליצור קשרים חברתיים ועסקיים עם שאר החברים בקבוצה.
החברים הללו יכולים להזמין ממכם שירות עסקי אבל מעבר לכך הם יכולים להפנות אליכם חברים, קרובי משפחה או לקוחות שלהם כדי שאלו אולי יהפכו להיות לקוחות חדשים שלכם. מעבר לכך כאשר יש חיפוש ברשתות חברתיות אחרי שירות שאתם מציעים, אותם חברים לקבוצת נטוורקינג יכולים להמליץ עליכם וליידע את החברים האחרים להמליץ גם כן.
האפשרויות שלכם לקבל חשיפה לקהל יעד חדש שמגיע בעקבות המלצות של אנשים שהוא מכיר עולה עשרות מונים וכך גם הפעילות העסקית שלכם.
מה עושים במפגשים של קבוצת נטוורקינג?
בקבוצות נטוורקינג לעסקים עושים ראשית כל חיבורים בין בעלי עסקים שונים. בכל מפגש גם מקבלים במה למשך כמה עשרות שניות להציג את עצמכם מול כל שאר החברים, להסביר מה תחום העיסוק שלכם, מה השירות שתאם מספקים ובעיקר מי הלקוחות שאתם מחפשים. מעבר לכך יש כמובן זמן של מינגלינג ליצירת קשרים אישיים יותר וגם לקבוע פגישות עם חברים אחרים.
יש קבוצות נטוורקינג שמגדילות לעשות ויוצרות פעילויות שונות במהלך המפגשים הללו כדי לעורר עניין וחיבורים אפשריים ובין היוזמות הללו יש ספיד נטוורקינג של 1:1 לכמה דקות בין חברים שונים (כמו ספיד דייטינג) או ישיבה במעגלים עסקיים בעלי מכנה משותף (רק כאלו בתחום הבנייה, רק בתחום עריכת הדין וכן הלאה) ועוד.
המאמר נכתב בשיתוף עם נטוורקר אשר מציגה קבוצות נטוורקינג בפתח תקווה והסביבה, טיפים וכלים לבעלי עסקים שרוצים להצליח בעסק.