פרסום בדיגיטל הוא היום הדרך האפקטיבית ביותר ליצור אינטראקציה עם לקוחות פוטנציאליים ולמשוך אותם לבצע פעולה שאתם מעוניינים בה. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא באמצעות דפי נחיתה מעוצבים שימשכו את הגולש, יעוררו בו עניין ויגרמו לו לבצע את הפעולה הרצויה.
כולם מפרסמים בדיגיטל אבל לא כולם עושים זאת נכון. זו נקודת המוצא שצריכה להיות לכם לפני שאתם מתחילים קמפיין פרסום ברשת האינטרנט. גם אם המוצר או השירות שתאם מציעים הוא דבר נפלא ומשתלם במיוחד, בלי פרסום חכם ויעיל, לא תמשכו לקוחות חדשים.
איך מושכים לקוחות חדשים בדיגיטל?
הדרך הטובה ביותר למשוך גולשים באינטרנט כדי שיהפכו ללקוחות שלכם היא באמצעות בניית דף נחיתה. דפי נחיתה הם הדף אליו מגיע הגולש אחרי שלחץ על מודעת פרסום שלכם. דף הנחיתה ממוקד כולו במטרה אחת – להוביל להמרה כלשהי של הגולש. המרה יכולה להיות רכישה און ליין, השארת פרטים ליצירת קשר, חיוג אליכם, רישום לרשימת תפוצה או כל דבר אחר שאתם בוחרים בו.
דפי נחיתה שונים מדפי תוכן רגילים של אתרי אינטרנט. הדפים הללו ממוקדים כולם במסלול המוביל את הגולש לביצוע המרה ואין להם מטרה להעניק לו ערך מעבר לכך. הם לא מיועדים להופעה באתר עצמו, אם כי יכולים להשתלב בו. המטרה שלהם ייעודית וככזאת יש להתייחס אליה. זאת גם הסיבה שהם ממירים טוב יותר מכל דף אחר שיהיה לכם באתר.
איך בונים דף נחיתה מוצלח?
נסייג כבר מהתחלה ונציין שכל תחום עיסוק, מוצר או שירות דורשים התאמה של דף נחיתה בדיוק עבורם. יחד עם זאת נציין שיש בסיס אחיד של דפי נחיתה לעסק שלאורך שנים מביאים לתוצאות.
אלמנטים חשובים בעיצוב של דפי נחיתה:
- שימרו על קשר עם המודעה – יש לזכור תמיד שהגולש מגיע לדף הנחיתה שלכם בעקבות מודעה שראה ולחץ עליה. זאת יכולה להיות מודעה גרפית בפייסבוק או מודעה טקסטואלית בגוגל. מקור המודעה פחות משנה ויותר חשוב לשמור על אותה שפה והקשר דם בדף הנחיתה.
- אין כמו רושם ראשוני – הגולשים היום חסרי סבלנות ולכן חשוב ללכוד את הגולש שנחת בדף הנחיתה שלכם כמה שיותר מהר. יש להשקיע בכותרת גדולה וברורה וניתן להוסיף גם סלוגן מסקרן. לוגו או גרפיקה רלוונטית יכולים להשלים את העבודה. אם לכדתם את הגולש ויצרתם אצלו עניין, הוא יתעכב בדף וימשיך במסלול.
- התמקדו בעיקר – דף נחיתה איכותי כולל מידע רלוונטי לגולש ובעיקר תועלות ויתרונות שאתם מציעים בדף. אין מה לגלוש לנושאים אחרים אלא יש להתמקד רק במה שיכול לעורר אצלו עניין ולגרום לו לבצע פעולה שרצויה לכם.
- התאמה למובייל – חשוב לוודא שאתם מעצבים דף נחיתה רספונסיבי שמתאים לכל סוגי המסכים ובעיקר למכשירי מובייל שונים. בד"כ 3\4 מהגולשים יגיעו מהמובייל ולכן יש לבצע בדיקות במכשירי אנדרואיד ואיפון כדי לוודא שהדף ניראה כראוי בשניהם ולא רק במחשב שולחני.
- הדגישו את הפעולה הרצויה – יש לשים דגש על הפעולה שרצויה לכם. טופס להשארת פרטים ליצירת קשר, רישום לניוזלטר או רכישת כרטיסים וכן הלאה. הגולש חייב להבין מה מבקשים ממנו ולמה זה כדאי עבורו.
לסיום נדגיש שדפי נחיתה איכותיים מרימים עסקים לגבהים חדשים ואילו דפים שאינם מקצועיים מספיק יבזבזו כספים רבים של פרסום לשווא. כדאי לשכור מקצוענים לשם כך.
המאמר נכתב בשיתוף צוות המומחים של אתר Landing Page אשר סוקר מערכות מומלצות לבניית דפי נחיתה לעסקים ברשת. בין הביקורות המובילות ניתן לקרוא על מערכות מקומיות כמו אקטיב טרייל (Active Trail) או שלח מסר או על מערכות בינלאומיות כמו מיילצ'ימפ (MailChimp) או AWeber.