רשת פייסבוק היא הרשת החברתית הגדולה ביותר בישראל עם קרוב ל – 6 מיליון חברים ברשת. כאשר 5 מיליון מתוכם מבקרים בה מדי יום, היא ללא ספק פלטפורמה נפלאה לחשיפה של כל עסק או שירות. אחת האפשרויות המוצלחות של פייסבוק היא היכולת להקים בקלות קמפיין פרסום עם פילוח מדויק של קהל היעד הרלוונטי עבורכם.
העסק שלכם זקוק לפרסום ואתם מתלבטים לאן לפנות? – פייסבוק היא ללא ספק פלטפורמה מצוינת לכל בעל עסק קטן כגדול שמעוניין להציע שירות או מוצר לקהל לקוחות רלוונטי עבורו. קמפיין פרסום ממומן בפייסבוק שמטרגט את קהל היעד לחשיפה מקסימלית עבורו, היא הדרך הכי מדויקת לנהל קמפיין פרסומי ברשת.
מה השיטות לניהול קמפיין פרסום בפייסבוק?
ישנן כמה שיטות לניהול קמפיין פרסום ממומן בפייסבוק כאשר לכל בעל עסק יכולה להיות יותר משיטה אחת שתהיה אפקטיבית אבל לרוב מדובר על בחירה בשיטה אחת או שתיים לכל היותר כדי להגיע לתוצאות הרצויות.
השיטות הנפוצות לקידום ממומן בפייסבוק הן:
- קמפיין לייקים– השיטה הבסיסית ואולי הנפוצה ביותר היא קמפיין לייקים בפייסבוק. בדרך זו, מושכים עוקבים חדשים לדף שלכם למטרות חשיפה לקהל רחב או מפולח שרלוונטי עבורכם. השיטה היא לפרסם פוסט או מודעה שיעניינו את הגולש לעשות לייק לדף ו/או לבקר בו.
- קמפיין טראפיק (תנועה) – הקמפיין הזה נועד למשיכת גולשים לביקור בדף נחיתה או בדף כלשהו באתר שלכם, ובדרך זאת "לצבוע" את הגולשים כמתעניינים בשירות. בהמשך, ניתן לפרסם למתעניינים באמצעות קמפיין רימרקטינג ייחודי אשר מיועד רק להם.
- קמפיין המרות – המטרה כאן היא לגרום לגולש לבקר בדף נחיתה או אתר שלכם ולבצע המרה. המרה היא רכישה של מוצר, מילוי טופס עם השארת פרטים או הורדה של קובץ כלשהו (מתנה וכו'). קמפיין המרות בפייסבוק יכול לעמוד בפני עצמו או כחלק ממשפך שיווקי שיוצרים עבור הלקוח.
- קמפיין לידים – השיטה הזאת מאפשרת לגולש להשאיר פרטים ליצירת קשר (ליד חם) בטופס שעולה מולו ברגע שלחץ על המודעה. קמפיין לידים בפייסבוק אפקטיבי מאוד לנישות עסקיות רבות שהמטרה בהן איסוף לידים ופחות מכירה ישירות מאתר או דף נחיתה וכדומה.
- קמפיין רימרקטינג – מדובר על שיטה שיוצרת הצגה של המודעות שלכם שוב ושוב מול הגולש, אחרי שזה "סומן" כמתעניין בדרך כזאת או אחרת במוצר או בשירות שלכם. קמפיין רימרקטינג בפייסבוק "רודף" את הגולש כדי לגרום לו לבצע פעולה שאתם מעוניינים בה. הוא מתאים גם כדי להציג את העסק שלכם בתור "גדול" יותר באמצעות הופעה מרובה מול הגולש.
- קמפיין צפייה בווידאו – לא שיטה שמתאימה לכל עסק אך היא אפקטיבית לשם "סימון" גולשים שצפו בווידאו שלכם. ניתן אפילו להבדיל בין צופים בחלק קטן מהווידאו לכאלו שצפו בחלק גדול ממנו או בכולו. לפי מידת הצפייה והעניין שלהם, כך הם גם יפולחו בהמשך לפרסום ממוקד שמתאים עבורם.
לסיכום, כפי שניתן לראות ישנן בפייסבוק שיטות יעילות לחשיפה של העסק שלכם בפני גולשים. כל השיטות מבוססות על פילוחים שונים, אפשרות זיהוי גולשים שיכולים להיות לקוחות רלוונטיים ויצירת תהליך שמושך אותם לבצע המרה או להשאיר פרטים ליצירת קשר.
המאמר נכתב בשיתוף עם Viral Marketing, סוכנות שיווק דיגיטלי, אשר מעניקה לעסקים פתרונות שיווק, פרסום וקידום מקיפים ברשתות חברתיות.